Ga naar de inhoud

CREDIT MANAGEMENT SOFTWARE BRUSSEL

Zoekt u gebruiksvriendelijke software voor uw cash en credit management? Botst u op de limieten van factuurbeheer in Excel? iCredit vertelt u waarop u moet letten tijdens het kiezen van een tool en laat u kennismaken met de meest gebruikte online oplossingen door finance professionals. Lees meer over handige en heldere credit management software Brussel!

Wanneer is het tijd voor credit management software Brussel?

#1 U gebruikt Excel intensief, wat sharen en automatiseren een uitdaging maakt.

Vroeger slaagde u erin openstaande facturen in Excel te beheren, vandaag wordt dat steeds moeilijker. Er is immers meer dan één finance expert aan boord. Een specialist voor de klantenboekhouding, eentje voor de leveranciersboekhouding, … Het moment dat er verschillende finance rollen te vervullen zijn en bijgevolg informatie intern gecentraliseerd en gedeeld moet worden, is het punt waarop u best overschakelt naar specifieke credit management software. Waarom? Excel kan u in die mate niet automatiseren. Klachten loggen of automatische mails versturen, treedt buiten de grenzen van dit alom gekende Microsoft-programma.

#2 U werkt met een boekhoudpakket en mist een luik klachtenopvolging.

Ook als uw boekhoudpakket steeds minder bij uw noden, werking en targets past, kan u op zoek gaan naar een passende credit management tool. In boekhoudsoftware zijn er vaak weinig functionaliteiten om het klachtenproces te bewaren, bekijken en bewerken. Professionaliseren in uw finance toolset is een logische, volgende stap.

Enkele cruciale vragen alvorens u een tool kredietbeheer aanschaft …

Neem de tijd om stil te staan bij wat u exact nodig heeft, aan de hand van volgende beknopte vragenlijst:

  • Wilt u realtime facturatiedata, boekhoudinginformatie of zelfs de actuele betalingsgegevens van uw bank kunnen oproepen?
  • Wenst u een automatische kredietlimietberekening?
  • Wilt u KPI’s kunnen opvolgen en visualiseren via uitgebreide dashboards?
  • Is uw credit management software exclusief voor het finance departement of verschaffen uw sales en customer service medewerkers u ook inzichten in de klachten en de betalingstoezeggingen van klanten? Welke bijbehorende rollen, verantwoordelijkheden en toegangen zijn wenselijk?
  • Wilt u de info van uw handelsinformatieleverancier of uw kredietverzekeraar beschikbaar hebben in uw software?

Raakt u er na bovenstaande informatie te verzamelen niet uit wat uw softwarevereisten zijn? Twijfelt u of u rechtstreeks met uw vragen terecht kan bij een programmaleverancier of IT-dienstverlener? iCredit is gespecialiseerd in het begeleiden van finance departementen bij de selectie van het juiste credit management systeem. We kijken naar de gebruikers, de interne noden, de klantensegmenten, de communicatie en de flows.

Veel gebruikte credit management software Brussel

U hoef niet lang te googelen om te achterhalen dat het aanbod aan credit management software de dag van vandaag bijzonder ruim is. Welke tools zijn intuïtief? Kan de finance cloudoplossing die u overweegt, connecteren met uw CRM? iCredit reikt u graag enkele systemen aan die uitblinken in gebruiksvriendelijkheid, automatisering en opvolging.

  • iController
  • Visma | Onguard
  • Sidetrade
  • SAP Credit Management (FIN-FSCM-CR)
  • Collenda
  • CollectOnline
  • Clearnox

Hoeveel kost credit management software Brussel?

De meeste software werkt via een maandelijkse licentie per gebruiker. Op die manier betaalt u precies voor het aantal medewerkers dat actief gebruikmaakt van de tool. Enkele platformen stellen een prijs op aan de hand van uw factuurvolume. Informeer naar de prijszetting tijdens een demo of intakegesprek met de leverancier en kom niet voor verrassingen te staan.

Een nieuw systeem is niet altijd nodig, u kan ook optimaliseren

Uw organisatie heeft een credit management systeem. Echter, u heeft de indruk dat uw werkwijzen niet de meest efficiënte zijn, krijgt geen grip op klachten of kan maar moeilijk prognoses doen? iCredit heeft ervaring in het bestuderen en verbeteren van bestaande credit management omgevingen. We zijn geen technisch partner, maar een nichespecialist in kredietbeheer. Op die manier houden we altijd de must-haves en nice-to-haves van u als gebruiker voor ogen. Efficiëntie voorop!

Persoon achter laptop

Wie is iCredit?

iCredit is gespecialiseerd in finance rekrutering, projectsourcing, interim-management en outsourcing. Met een bijzondere kennis van credit management, accounts payable, accounts receivable en treasury, zorgen wij voor het juiste finance talent op de juiste plaats. Van junior accountants, over senior debiteurenbeheerders, tot rasechte financieel managers. Wij kijken bewust verder dan cv’s met competenties en referenties. Onze authentieke aanpak is de sleutel tot een succesvolle rekrutering.

Yehudi en Stephanie

Stay in touch!

Wil je op de hoogte blijven van alle nieuwigheden, of ben je geïnteresseerd in wat we voor jou kunnen betekenen? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang meteen via mail onze updates, uitnodigingen en beschikbare profielen.