Ga naar de inhoud

Procesoptimalisatie credit management

Kredietrisico’s traceren, debiteuren beheren, … Uw team doet het dag in, dag uit. Maar volgens welke werkwijze? Is de gehanteerde methode nog efficiënt en up-to-date? Een credit management audit kan uw werking naar een hoger niveau tillen. iCredit introduceert u in de voordelen van procesoptimalisatie credit management. Een must-try voor uw firma!

Wat is procesoptimalisatie credit management?

Uw credit management verloopt volgens enkele interne processen. Een stappenplan dat uw medewerkers in de vingers hebben, maar intussen misschien een opfrisbeurt kan gebruiken. De zaken doen “omdat we ze doen” is uit den boze. Time is money en al helemaal in finance. Een procesoptimalisatie credit management houdt een doorlichting in van uw kredietmanagement. Tijdens de oefening wordt er gekeken naar flows en afspraken, termijnen en tekortkomingen. Wat loopt er goed? Waar is er ruimte voor verbetering? Een audit als deze heeft als doel de processen enerzijds in kaart te brengen en anderzijds concrete verbetervoorstellen op de tafel te leggen. De output: minder kredietrisico’s, minder debiteuren, minder tijdsverlies.

Wilt u uw kredietmanagement verbeteren en versterken op lange termijn? De jarenlange ervaring van onze consultants vertaalt zich in een doeltreffend credit management voor uw bedrijf.

Mensen achter laptops opleiding anti-money laundering know your customer

Wanneer is procesoptimalisatie credit management opportuun?

Er is geen goed of fout moment om een doorlichting van uw kredietmanagement te organiseren. Echter, als u ondervindt dat er menselijke foutjes in de interne processen sluipen, dat druktepieken moeilijk het hoofd geboden kunnen worden of dat sommige klantenvragen veelvuldig terugkomen, dan kan dit een signaal zijn om uw financiële processen in vraag te stellen.

Waarom kiezen voor een audit door een interim-manager?

Uw interne keuken is vertrouwd terrein voor uw collega’s. Het is niet eenvoudig afstand te nemen van een werking die u door en door kent. Wanneer u een consultant inschakelt voor een procesoptimalisatie credit management van uw onderneming, dan waait er ongetwijfeld een frisse wind doorheen uw departement. Een objectief paar ogen spot zaken die voor vaste medewerkers moeilijker te bemerken zijn. Bijkomend voordeel? U hoeft geen takenpakketten te wijzigen als de nood zich opdringt een doorlichting te organiseren. De interim-manager legt zich 100 % toe op de screening van uw bestaande set-up, terwijl uw team de dagelijkse to do’s blijft afvinken.

 

Wat zijn de voordelen van een credit management audit?

  • Objectieve evaluatie van de huidige credit management flow
  • Inzage in de sterktes en de zwaktes van uw kredietbeheer
  • Gerichte aanbevelingen op korte en lange termijn
  • Snellere opsporing van kredietrisico’s
  • Beter debiteurenbeheer
  • Meer ademruimte voor uw finance medewerkers

Een procesoptimalisatie credit management aanvragen? iCredit brengt u in contact met een senior finance consultant met de juiste praktijkervaring.

Wie is iCredit?

iCredit is gespecialiseerd in finance rekrutering, projectsourcing, interim-management en outsourcing. Met een bijzondere kennis van credit management, accounts payable, accounts receivable en treasury, zorgen wij voor het juiste finance talent op de juiste plaats. Van junior accountants, over senior debiteurenbeheerders, tot rasechte financieel managers. Wij kijken bewust verder dan cv’s met competenties en referenties. Onze authentieke aanpak is de sleutel tot een succesvolle rekrutering.

Yehudi en Stephanie

Stay in touch!

Wil je op de hoogte blijven van alle nieuwigheden, of ben je geïnteresseerd in wat we voor jou kunnen betekenen? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang meteen via mail onze updates, uitnodigingen en beschikbare profielen.