Project in de kijker: Customer Care Agent bij een leasingmaatschappij
Onze Finance Consultants zijn bijzonder veelzijdig en voelen zich op meerdere projecten en departementen in hun element. Henriette is hier een perfect voorbeeld van. Zij startte als Customer Care Agent bij een leasingmaatschappij. Na een jaar stroomde ze door naar Fleet Management: een compleet andere afdeling, maar wel binnen hetzelfde bedrijf. We vertellen je graag meer over dit geslaagde project!*
De opstart: als Customer Care Agent bellen aan de lopende band
Het leasingbedrijf zocht versterking voor haar customer service team en klopte daarvoor aan bij iCredit. Wij schoven Finance Consultant Henriette naar voren. Na een korte opleiding, waarin ze de interne systemen leerde kennen, ging zij aan de slag als Customer Care Agent. Haar taak bestond voornamelijk uit het telefonisch beantwoorden van klantenvragen. “Wanneer kan ik mijn wagen afhalen, is mijn auto al ingeschreven, wat doe ik bij schade, aan wie bezorg ik het aanrijdingsformulier …?” Een uitdagende opdracht, want de telefoons volgden elkaar in sneltempo op. Henriette beantwoordde de vragen geduldig en verwees klanten door naar een andere collega, indien nodig. Ook reageerde ze op vragen via mail, maar in mindere mate.
Het vervolg: beheren van het wagenpark
Na een jaar stapte Henriette over naar de afdeling ‘Fleet Management’. Een klant moest namelijk een heleboel nieuwe wagens bestellen voor een bepaalde datum, waardoor de werkdruk piekte. Aangezien Henriette de organisatie inmiddels goed kende, vroeg het leasingbedrijf of zij kon bijspringen en werd haar project verlengd. In haar nieuwe rol beheerde Henriette het wagenpark van enkele klanten van de leasingmaatschappij. Zo analyseerde ze of bepaalde nieuwe wagens binnen het bedrijfsbudget pasten en stelde ze offertes op voor de bestuurders. Werd het budget overschreden? Dan zocht ze naar een haalbare oplossing, bijvoorbeeld door een alternatief model voor te stellen. Daarnaast beantwoordde ze ook vragen van zowel klanten als bestuurders.
Wil je je customer service afdeling of finance departement tijdelijk versterken? Onze Finance Consultants zijn hoogopgeleid, vlot meertalig en multi-inzetbaar. Zo verwelkom je relevante expertise in je bedrijf op korte termijn.

De competenties: klant- en oplossingsgericht
Als Customer Care Agent communiceerde Henriette continu met klanten en collega’s. Een klantgerichte houding was dus essentieel! Ook haar talenkennis kwam goed van pas. Henriette stond klanten zowel in het Nederlands als het Frans te woord. Aangezien ze beide talen zeer goed beheerst, deed ze dit met de glimlach. Ten slotte bracht ze dit project tot een goed einde dankzij haar oplossingsgerichte mindset. Wanneer ze een vraag kreeg die ze zelf niet kon beantwoorden, wendde ze zich vastberaden tot andere afdelingen om een sluitend antwoord te krijgen.
“In beide functies was het belangrijk om gestructureerd te werken. In het leasingbedrijf zijn er namelijk verschillende stappen die ik nauwgezet moest volgen.” – Henriette, Finance Consultant
Als Finance Consultant staat je zelfontwikkeling voorop. Aan de slag gaan in nieuwe bedrijven, uiteenlopende taken uitoefenen, boeiende opleidingen volgen … Variatie troef! iCredit is dé expert in finance en matcht je met opdrachten die je uitdagen en verrijken.
*Vanwege de gevoelige materie van dit onderwerp geven we hier geen concrete naam van onze klant of achternaam van onze Finance Consultant.
Gepubliceerd op 13 oktober 2023

Stay in touch!
Wil je op de hoogte blijven van alle nieuwigheden, of ben je geïnteresseerd in wat we voor jou kunnen betekenen? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang meteen via mail onze updates, uitnodigingen en beschikbare profielen.