Wij denken mee met onze klanten wanneer we verbetertrajecten voorstellen. Onze pragmatische aanpak houdt rekening met de strategische doelstellingen van uw bedrijf.
Audit
Aan de hand van een initiële vragenlijst, beginnen we samen aan onze ontdekkingstocht die onderbouwd wordt door ‘best practice’. Het idee achter deze aanpak is om onmiddellijk een aantal ‘quick wins’ te identificeren om nadien dieper in te gaan op lange termijnverbeteringen, zowel wat betreft systemen als processen.
Assessment Center
Een competente medewerker is een medewerker die die juiste competenties koppelt aan de juiste attitude. ‘Mindset’ en ‘skillset’ moeten afgestemd zijn op de bedrijfscultuur. Een succesvolle assessment bestaat dan ook uit het testen van zowel de vaktechnische competenties als de vereiste persoonlijkheidskenmerken. iCredit heeft ervaring met het organiseren van verschillende types assessments voor verschillende profielen, zowel binnen bestaande teams als voor het aanwerven van nieuwe medewerkers.
Een Assessment Center is de combinatie van 1 of meerdere oefeningen en/of rollenspelen waarin we gedrag simuleren. Zo kunnen we objectief achterhalen in welke mate de kwaliteiten van de kandidaat overeenstemmen met de vereiste competenties in uw functieprofiel.
Dankzij een Assessment Center krijgen we inzicht in zowel de sterke punten, als in de aandachtspunten van de kandidaat en kunnen we evolutiepunten in kaart brengen.
Een Assessment Center kan volgende testen omvatten:
- een vragenlijst die naar de persoonlijkheid, de voorkeuren, de werkmentaliteit en de ambities van de kandidaat polst
- redeneeroefeningen die zowel het numeriek, het verbaal als het abstract redeneren testen
- één of meerdere simulatieoefeningen, zoals bijvoorbeeld (leidinggevende) rollenspelen, plannings-, analyse- en presentatieoefeningen.
- een competentie- en attitudegericht interview
Onze observaties en bevindingen worden opgetekend in een helder rapport, waarin de resultaten van de oefeningen en van het persoonlijk interview met elkaar gecombineerd worden. Op deze manier kunnen we een genuanceerd en compleet beeld van de kandidaat aan u voorstellen.
Afhankelijk van uw wensen kan een Assessment Center een halve of een hele dag duren. Per Assessment Center worden er maximum 8 competenties in kaart gebracht, die uitvoerig met u besproken worden. Op eenvoudig verzoek kunnen we ook een feedbackmoment inplannen met de kandidaat zelf.
Kiezen voor iCredit betekent
Audit & Assesment
Evaluatie & optimalisatie
Project management
Pragmatisme & methodiek
Training & workshops
Kennis & ervaring
blijf op de hoogte
en ontvang de iCredit nieuwsbrief